Innowacje
Separator
Autor: Anna Kowalczyk | 2 stycznia  2016 Innowacje




Innowacyjność to w ogólności każda zmiana, która ulepsza, daje nową jakość lub pozwala stworzyć nowy produkt czy usługę niezależnie od sektora w którym jest wprowadzana. W praktyce definicja innowacyjności jest doprecyzowywana przez podmiot zamawiający lub wprowadzający innowacje do zasobów firmy.

W praktyce wyróżniamy cztery typy innowacji:

    Innowacje technologiczne lub techniczne – zmiany w obszarze technologii lub techniki zwiększające wartość dodaną oraz dochody przedsiębiorcy. Pomimo, iż nakłady inwestycyjne na ten typ innowacji są relatywnie największe to przyczyniają się one w największym i bezpośrednim stopniu do rozwoju produktów i usług. Innowacje tego typu implikują innowacje organizacyjne i procesowych.

    Innowacje organizacyjne - zmiany w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstwa, organizacji pracy lub organizacji zarządzania w celu dostosowania się do nowych przepisów lub oczekiwań ze strony Klientów.

    Innowacje procesowe – wynikające z konsekwencji wdrożenia innowacji technologicznych lub technicznych do procesu produkcji lub procesu świadczenia usług.

    Innowacje marketingowe –zmiany w obszarze sprzedaży i dystrybucji produktów i usług oferowanych do Klienta. Nakłady inwestycyjne zależą od charakteru innowacji: w obszarze promocji lub reklamy relatywnie wysokie, w obszarze strategii lub kampanii cenowych relatywnie niskie.

Wszystkie cztery typy innowacji mogą występować łącznie w cyklu życia wdrożenia produktu na rynek: od pomysłu (innowacja techniczna), poprzez wymagane zmiany funkcjonowania firmy (innowacja organizacyjna), poprzez zmiany w procedurach (innowacje procesowe) do kampanii marketingowych (innowacje marketingowe).

My oferujemy Państwu pomoc i wsparcie na każdym z etapów wdrożenia innowacji w Państwa firmie.




Syngrid Innovate 
Separator